קידום אתרים – לאן?

התמורות החלות בעת האחרונה, מחייבים את מקדמי האתרים לחשיבה מחודשת ולהערכה מחודשת של כל נושא קידום האתרים. ישנה תחושה שמרחפת באויר, שמנוע החיפוש של גוגל, אשר רק לפני קצת למעלה מעשור חולל מהפכה עצומה באינטרנט, מיצה את עצמו במידת מה, ולנוכח התמורות הרבות והשחקנים המצוינים שהצטרפו למשחק בעת האחרונה, לא יחלפו ימים רבים לפני שכל הדפים ייטרפו מחדש, וכל התמונה שאנו רואים כרגע, תשתנה לחלוטין מן הקצה אל הקצה. לפני ימים מספר, פורסמה בעיתונים הכלכליים כתבה מעניינת, לפיה עקף מארק צוקרברג, מייסד ובעלי "פייסבוק" , בחור צעיר בן 27 סה"כ, את לארי פייג' וסרגיי ברין מייסדי ובעלי גוגל, ברשימת עשירי העולם של המגזין פורבס. אולי זה לא אומר הרבה למקדמי האתרים, אבל בלי שהרגשנו, פייסבוק חדרה בהצלחה לתחום שהיה שייך כמעט בבלעדיות מוחלטת לגוגל – פרסום בתשלום במנועי החיפוש, או כפי שאנו מכירים את זה במונח המקצועי – p.p.c. . לפי דיווחים ממקדמי אתרים, גם מנוע החיפוש של מייקרוסופט, "בינג" , מתקדם באיטיות האופיינית למיקרוסופט אך בבטחה לחוף מבטחים ומעלה תוצאות מדויקות ואמינות יותר ויותר ביחס לשאילתות של הגולשים. מכל מקום, כל אלה הם רק סערה בתוך אותה צלחת מרק ישנה ומוכרת, ולא פריצת דרך חדשנית ומהפכנית שתטלטל את כל העולם המקוון טלטלה עזה, ושתוליד בעקבותיה מציאות חדשה. על פי הסימנים המוקדמים ניתן לחוש באויר את ריחותיה של הסערה הממשמשת ובאה. מתי היא תפרוץ? מה יהיו תוצאותיה? מה יהיו התמורות שיחולו בענף בעקבות הסערה? קשה מאוד כרגע לנבא. כמות המידע באינטרנט, גדלה ומתרחבת בקצב מסחרר, בדיוק כמו המפץ הגדול. עד להיכן יוכלו הגבולות המוכרים להתרחב מבלי לייצר פיצוץ חדש, וכנגזרת מכך, מה צופן בחובו העתיד למקדמי האתרים – שאלות שהתשובות עליהן עדיין לוטות בערפל. מה שודאי הוא כי קידום אתרים יתפוס בעתיד מקום מרכזי יותר ויותר בתרבות הצריכה בישראל ובעולם, בעלי עסקים לא יוכלו יותר לנהל בהצלחה את האתרים שלהם ללא עזרת מקדם אתרים. קידום אתרים שהחל דרכו ממש לא מכבר כתחום התמחות שולי שרק מתי מעט ידעו עליו והתמחו בו, יהפוך ללא ספק בעתיד הקרוב הנראה לעין לתחום חשוב, מרכזי ובלתי נפרד מתחום השווק והפרסום של עסקים בכל תחומי החיים.  

Copyright © 2006 Your Company. All rights reserved.