קידום אתרים – למה ?

קידום אתרים, הוא נושא מורכב, הדורש מחשבה מרובה ומעמיקה, לצד עבודה רצינית ולעיתים סזיפית, בתחומים רבים. 

  קידום אתרים למה

בתחום זה, רב הנסתר על הגלוי, ומעטים ובודדים הם המתמחים בנושא מורכב זה. באחת הפעמים בה נשאלתי בדיוק את השאלה הזאת, על-ידי אחד מלקוחותי, ששאל אותי מדוע עליו להתקשר עם מומחה לקידום אתרים, עלה במוחי דימוי מאוד ציורי, היכול להסביר את העניין בבהירות :

נניח שאתם מחליטים למכור גבינות ומוצרי חלב אחרים לפרנסתכם. קודם כל, באופן הגיוני, אני חייב לציין, פניתם אל מעצב פנים ( מעצב אתרים ), וביקשת ממנו לעצב בעבורכם חנות ( אתר ) מדליקה. חנות שכל מי שייכנס אליה, יתלהב מאוד מהעיצוב המיוחד, מהצבעוניות המיוחדת, ומה"פיטשרים" המיוחדים, הגורמים לחנות להראות מיוחדת, מעניינת מבחינה עצובית ואטרקטיבית. כמובן, שהוספתם והנחתם את מעצב החנות, כי על העיצוב להיות כזה, שיתמוך במכירת המוצרים בחנות, קרי: לא רק סתם חנות יפה, אלא גם פרקטית ועניינית, שתגרום לקונים הפוטנציאלים להגיע בסוף הביקור בחנות לקופה, ולהפרד מכספם, בתמורה לחלק מן המוצרים שבחנות. בסופו של עניין, זוהי המטרה הראשונה במעלה של כל חנות, ויהיו המוצרים שהיא מוכרת אשר יהיו, הלא כן ?

לכאורה, חשבתם על הכל. חנות יפה ומעוצבת יפה, כבר יש. מוכר ליד הקופה – יש. עיצוב פרקטי, העוזר ללקוחות להסכים להפרד מחלק מכספם, תמורת המוצרים שבחנותכם,  – גם זה ישנו. לכאורה, הכל מושלם, והעסק אמור לעבוד בצורה מושלמת. אך אבוי, ישנה רק בעיה אחת קטנה. החנות הקטנה והמדליקה שלכם, ממוקמת אי שם במדבר סהרה (לדוגמא), היכן ש-(לגמרי במקרה), עובר רק לקוח אחד בחודש על פני החנות!  גם הוא, הלקוח הבודד הזה, ממהר מאוד, אצה לו הדרך, להגיע לאוהל שלו, היכן ששם מצפים לו מים צוננים ומזרן עטוף כריות נוחות, לנוח ולפוש מחום הדרך! דבר אחרון שמעניין אותו, זה חנות גבינות יפה ומעוצבת, הממוקמת בצורה לא הגיונית, ב"קצה העולם" במקום ששום לקוח לא מגיע אליו, וגם אלה שמגיעים, בטעות הגיעו, והם בכלל מחפשים משהוא אחר לגמרי. עכשיו, דמיינו לעצמכם, מה היה קורה בדיוק לאותה החנות, לו הייתה ממוקמת ברחוב הראשי, בשוק הגבינות באמסטרדם או בגרוייר שבשוויץ! אלפי לקוחות, שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע, "גולשים" מן הרחוב הראשי אל תוך החנות שלכם, מתרשמים מן המבחר הרב וההיצע המרשים של הגבינות הרבות שבחנות, מתלהבים ונהנים מן העיצוב המיוחד, ועוצרים ליד הקופה, נפרדים ברצון מכספם, בתמורה למוצרים שהוצעו להם בחנות היפה, ויוצאים החוצה אל הרחוב, שמחים וטובי – לב.

זה המשל. רובכם, לבטח כבר מבינים את הנמשל. הרי אנו עוסקים ב " קידום אתרים" ולא בגבינות...

ובכן, אתם מעוניינים לשווק מוצר מסויים, בשוק הענק הזה, שוק מקוון, הנקרא אינטרנט. פניתם לגרפיקאי, מעצב אתרים, שיבנה בעבורכם אתר. ביקשתם ממנו שיקפיד על עיצוב מיוחד, ססגוני וצבעוני, שייתפוס את עיניו של הגולש, ויגרום לו לרצות לעשות עסקים דווקא באתר שלכם. לכאורה, הכל נראה מושלם, אתם על דרך - המלך להצלחה מסחררת ! כל שעליכם עתה לעשות, הוא לשחרר את האתר החדש אל הרשת, לשבת ליד הטלפון, ולחכות בשקיקה, למאות ואלפי הטלפונים, שיציפו אתכם מיד עם השקת האתר. ליתר בטחון, העמדתם גם את האשה ואת הבת הגדולה בכוננות, בסופו של דבר, על כמה טלפונים תוכלו כבר לענות לבדכם ?... לאחר תקופת צפייה ארוכה, ללא טלפון אחד לרפואה, אתם מחליטים לגלוש ברשת אל האתר שלכם, בכדי לברר מה קרה? אתם מקישים את מילת החיפוש הקשורה לעסק שלכם, נניח "גבינות" ומתחילים לשוטט בין תוצאות החיפוש, כפי שמציג אותן בפניכם, מנוע החיפוש בו אתם משתמשים, נניח " גוגל". בדף הראשון של תוצאות החיפוש שמצא בעבורכם מנוע החיפוש, אתם רואים חנויות גבינה אחרות. אלו הם המתחרים שלכם! הנה מככב בדף הראשון, דווקא המתחרה שלכם, מן החנות הקטנה והמכוערת שמעבר לפינת הרחוב שלכם. דווקא הוא, עם החנות המכוערת שלו! גם האתר שלו, לא נראה מי יודע מה... סתם אתר ! ואתם עדיין לא מופיעים, אפילו לא בקצה האופק. אתם עוברים לדף השני, לדף השלישי, כל מי שאתם מכירים בענף, כבר הופיע, ואתם, שהשקעתם ממיטב כספכם, בבניית אתר מעוצב לתפארת, עדיין לא נצפים בתוצאות החיפוש של גוגל. לבסוף בעמוד החמישי למטה, אחרי שכבר כמעט התייאשתם, מציץ לו נכלם בסוף הרשימה, האתר המפואר אותו בניתם בעמל ובממון כה רבים... זרם הגולשים, נעצר בדף הראשון של תוצאות החיפוש, חלק קטן ממנו, הגיע לדף השני (20%), לדף השלישי הגיעו רק בודדים, שלא יודעים מה הם מחפשים בדיוק, ואליכם, אבוי, לא הגיע אף אחד... אתם מיואשים. בדמיונכם, אתם מנסים לתאר לעצמכם, מה היה קורה לעסק שלכם, אילו רק בדרך של קסם כל-שהיא, הייתם מצליחים להביא את האתר המעוצב שלכם, אל הדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל... איפה שנמצא ההוא, המתחרה שלכם, עם החנות המכוערת  שמעבר לפינה...

איך מקדמים את האתר לדף הראשון ? יש בכלל מקצוע  כזה הנקרא " קידום אתרים" ? ברגע זה, עניתם בעצמכם לשאלה הראשונה שלכם – למה קידום אתרים. כי אין זה משנה, כמה יפה האתר שלכם, כמה ססגוני ומעוצב הוא, עם תמונות פלאש מרהיבות חוצות אותו לאורכו ולרוחבו, וכמה כסף שילמתם לגרפיקאי או מעצב האתרים, שבנה את האתר הנפלא הזה בעבורכם. ללא מומחה לקידום אתרים, שייקח את האתר שלכם, ובמקצועיות יקדם אותו במעלה הסולם עד לדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל או שאר מנועי החיפוש, דבר  לא יעזור. ההיפך הוא הנכון. ללא עזרתו של
מומחה לקידום אתרים, האתר שלכם לא רק שלא יעלה מעלה מעלה בתוצאות החיפוש, אלא שאט-אט, הוא יילך וישקע לתהום הנשייה, לפינות המרוחקות והאפלות ביותר של תוצאות החיפוש, למקומות שרק במקרה, מגיעים אליהם גולשים בודדים, שגם הם לא בדיוק בטוחים מה הם מחפשים. האם לשם אתם מבקשים להיות שייכים ? כמובן שלא. עכשיו אתם מתחילים להבין, למה אתם צריכים קידום אתרים, למה במקצוע כה מורכב, רק מומחה קידום אתרים, יכול להיות לכם לעזר. 
עכשיו תוכלו לעבור הלאה, ולקבל אינפורמציה חשובה, שלא תסולא בפז – חינם.
Copyright © 2006 Your Company. All rights reserved.