חדשות האתר

בניית אתרים ודפי נחיתה

אתר אינטרנט, בין אם הוא אתר תוכן או אתר מכירה, לא יגיע לידי עיניהם הסקרניות של קוראים או לקוחות פוטנציאליים, אילולא סרקו אותו מנועי החיפוש, הכניסו אותו לאינדקסים עפ"י הנושא בו האתר מתעסק, ודרגו אותו עפ"י רמת הרלוונטיות שלו ביחס לשאילתות הגולשים, בתוצאות החיפוש. מכאן ניתן להסיק כי עוד בעת בניית האתר, או דף נחיתה באתר, חייב בונה האתר לתת את הדעת על הפרמטרים השונים הנוגעים לחיפוש במנועי החיפוש, וזאת בכדי לאפשר לאתר אפשרות להצליח במשימתו העתידית – הלא היא השתלבות מוצלחת בדירוג תוצאות החיפוש ביחס לנושא בו עוסק האתר, מה שנקרא קידום אתרים באינטרנט.

אם פעם היה מקובל לחשוב על בנית אתרים ודפי נחיתה כאילו היא משימה שעניינה הוא עיצובי – אסתטי גרידא, הרי שעתה ברור לכל, כי הפרמטר האסתטי העיצובי חייב להיות קשור לחלוטין לפרמטר התכנותי של בניית האתר, וכל זאת בכדי להבטיח כי האתר יעמוד בקריטריונים של מנועי החיפוש ויהא נוח לגלישה לא רק לגולשים, אלא גם ואולי בעיקר, בעבור אותם "עכבישים" - הלא הם רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש. ככל שמלאכתם של הרובוטים נוחה יותר, כך גדל הסיכוי כי הם ייסרקו את האתר לעיתים מזדמנות יותר וייתנו לו עדיפות בעת הדירוג בדף תוצאות החיפוש. ולכן, אתרים הבנויים בשפה נוחה לקריאה בעבור מנועי החיפוש, ללא "באגים" ושגיאות תכנותיות רבות מידי, המעניקים למנועי החיפוש ולרובוטים שלהם אפשרות סריקה קלה ונוחה, הם האתרים שיזכו לעדיפות בדרוג תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. 

אותו הכלל פועל גם לגבי דפי נחיתה. דפי הנחיתה חייבים להיות מעוצבים ומושכי עין לגבי הגולשים ועליהם להעביר מסר ברור ומיידי לגולש או ללקוח הפוטנציאלי המזדמן לקרוא את דף הנחיתה. מאידך, אל לו לדף הנחיתה להשתמש בשפות תכנות כגון פלאש שמקשות על מנועי החיפוש את הסריקה שלהם ולכן מורידים מנועי החיפוש ניקוד רב לאותם אתרים המשתמשים בשפות תכנותיות כאלה, ואין זה משנה כלל כמה יפים ומעוצבים יהיו אותם דפים בעיני הגולשים. על כן, מלאכת בניית אתרים ודפי נחיתה היא מלאכה שאחריות רבה בצידה, לא רק אחריות עיצובית ואסתטית אלא גם אחריות עיצובית שרישומה אולי לא ניכר לעיניהם של הגולשים, אך משפיע השפעה מרובה על עיניהם הגדולות של העכבישים...



 
Copyright © 2008 שם העסק. All rights reserved.

בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן